Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2018

Δάσκαλε, καλή σχολική χρονιά…


Της Ειρήνης Τριανταφύλλου*

Δάσκαλε, καλή σχολική χρονιά!
Τελείωσε κι αυτό το καλοκαίρι. Τέρμα οι διακοπές. Επιστροφή στα θρανία και για σένα και για μένα. Ξεκουραστήκαμε και ετοιμαζόμαστε να ξεκινήσουμε τον μαραθώνιο κι εσύ, κι εγώ.
Θα ’θελες – ίσως – να κρατήσουν λίγο ακόμα οι διακοπές. Κουράστηκες την προηγούμενη χρονιά. Κι εγώ θα το ’θελα, γιατί κι εγώ κουράστηκα. Καταλαβαίνω την κούρασή σου και θα ’θελα κι εσύ να καταλάβεις τη δική μου.
Ξεκινάμε με την ίδια αγωνία τη νέα χρονιά, κι εσύ, κι εγώ.
Δίπλα-δίπλα- θα τρέξουμε. Γι’ αυτό θέλω το «δίπλα-δίπλα» να το βιώσουμε. 
Θέλω κι εφέτος να είσαι πρόθυμος κι έτοιμος να μου χαρίσεις όλες σου τις γνώσεις.
Θέλω να μου λύσεις όλες μου τις απορίες.
Θέλω να μου δωρίσεις όλες σου τις εμπειρίες, γιατί τις έχω ανάγκη. Θέλω να είσαι  υπομονετικός μαζί μου, γιατί είμαι παιδί κι εσύ μεγάλος. Θέλω να καταλαβαίνεις πόσο κουράζομαι και να μη κρίνεις με βάση τις δικές σου αντοχές, γιατί εγώ είμαι παιδί κι εσύ μεγάλος.
Θέλω να με επιπλήττεις αν κάνω κάτι κακό, αλλά με μητρικό τρόπο, δηλαδή  πονώντας για το κακό που έκανα.
Θέλω να με επαινείς για την προσπάθειά μου, γιατί ο δικός σου επαινος μου δίνει  φτερά.
Θέλω να είσαι δίκαιος μαζί μου, ακόμη κι αν εγώ είμαι άδικη μαζί σου, γιατί εγώ είμαι παιδί κι εσύ μεγάλος.
Θέλω να μ’ αγαπάς, όχι ξεχωριστά από τους άλλους συμμαθητές μου, το ίδιο με τους  άλλους, όπως η μάνα αγαπά το ίδιο τα παιδιά της.
Θέλω να με καλημερίζεις με χαμόγελα κάθε πρωί, για να παίρνω δύναμη για τη νέα μέρα.
Θέλω να μην περιμένεις από μένα την τελειότητα, αφού δεν την έχεις ούτε εσύ.
Θέλω να μοιραζόμαστε την αποτυχία μου, γιατί η μισή σου ανήκει. Θέλω να μοιραζόμαστε την επιτυχία μου, γιατί η μισή σου ανήκει.
Θέλω να θυμάσαι το όνομά μου και να μην είμαι για σένα απλώς μια μαθήτρια.
Θέλω να θυμάσαι τη γιορτή μου, όπως κι εγώ θυμάμαι τη δική σου, και να μου εύχεσαι από καρδιάς.
Θέλω να μοιραστώ μαζί σου την εφηβεία μου και να γίνεις κι εσύ έφηβος μαζί μου.
Θέλω πολλά από σένα, αλλά … εγώ είμαι παιδί κι εσύ μεγάλος και μπορείς να μου τα δώσεις.
Δάσκαλε, καλή σχολική χρονιά !
*Το άρθρο αυτό - πάντα επίκαιρο - γράφτηκε στις 13 Σεπτεμβρίου 2004 
από την τότε μαθήτρια της Β΄Γυμνασίου Ειρήνη Τριανταφύλλου,
  η λαμπρά πορεία ζωής της οποίας διακόπηκε βίαια το 2014 
  από την εγκληματική οδική συμπεριφορά ενός ασυνείδητου οδηγού λεωφορείου.